Absolute دمپرهای Absolute از نوع سازگار با سبک دوچرخه سواری است. به این معنی که دوشاخ تا زمانی که نیروی وارده از حد معینی تجاوز نکند از جای خود تکان نخواهد modoo marble خورد. این مزیت باعث افزایش کارایی هنگام پدال زدن می شود. از آنجایی modoo marble که با هر بار پدال زدن کمک ها در اثر نیروی وارده به دوشاخ فشرده می شد باعث کاهش بازده دوچرخه سوار در حرکت به جلو می خواهد شد. در حالت اول (باز) Open دمپر مانند کار اصلی خود که جذب نیروی وارده به کمک ها است را انجام می دهد حتی اگر مقدار نیروی وارد شده کم باشد. با معرفی این سیستم جدید دوچرخه سواران بدون از دست دادن انرژی و با بازده بالاتری رکاب بزنند. در حالت دوم و سوم تنظیم دمپرهای Absolute بجز نیروهای وارده بر اثر پدال زدن و ترمزگیری در مسیرهای هموار در سایر موارد شوک های وارده را بخوبی جذب خواهند کرد. در حالت چهارم و پنجم تنظیم دمپرهای Absolute در موارد رکاب زدن سریع (در حالا بلند شدن از زین) و بالا رفتن از شیب مقاومت نموده و مانع از اتلاف انرژی دوچرخه سوار می شوند و در مسیرهای modoo marble سخت و ناهوار بخوبی شوک های وارده را دفع می کنند. در حالت ششم دمپرهای Absolute کاملا به حالت قفل درآمده اما در موارد اضطراری پرتگاههای تند و اتفاقات غیرمنتظره modoo marble مانند قرار گرفتن در مسیر صخره ای و صعب العبور برای جلوگیری ار صدمات جدی به دوچرخه سوار شوک های ناگهانی را جذب می کنند.
دوشاخ های مجهز به دمپرهای Absolute دارای پیچ تنظیم بر روی شاخ سمت راست و تنظیم کننده بازی (Rebound) در سمت چپ می باشند. درجه تنظیم کننده دارای 6 حالت مختلف از حالت کملا باز (no platform) تا حالت کاملا بسته می باشد. پیچ تنظیم با حرکت به میزان یک سوم دور قابل تغییر از یک حالت به حالت دیگر می باشد. تأثیرات ناشی از تنظیم های مختلف دمپر در زمانی که دوچرخه در حال سکون می باشد بهتر مشخص می شود.
مخفف Fluid Flow Damping بوده و ویژگی های آن مشابه سیستم TPC (که در ادامه بحث خواهد شد) می باشد در این سیستم با استفاده از یک سیستم کم فشار و یک سیستم پرفشار از مشکلات مربوط به میزان فشردگی و مشکلات ناشی از گرما جلوگیری شده است.
TPC مخفف (Twin Piston Chamber) می باشد و با استفاده از دو پیستون مستقل که یکی برای تنظیم میزان بازی (Rebound) بهینه سازی شده و دیگری برای فشردگی عمل می کند. در این سیستم نیز با استفاده از یک سیستم کم فشار از مشکلات مربوط به میزان فشردگی و مشکلات ناشی از گرما جلوگیری شده است. در مقایسه با دمپر Absolute این دمپر همواره حالتی فعال دارد. یک دوشاخ مجهز به دمپر TPC در همه حال (حتی کوچکترین برخوردها) عکس العمل نشان داده و شوک وارده را جذب می کند. از مزیت های دمپرهای TPC به کنترل دقیق میزان فشردگی دوشاخ اشاره نمود. در نتیجه دوشاخ می تواند طوری تنظیم شود تا حتی در کمترین میزان تنظیم بازی کمک بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد.
دوشاخ های مجهز به دمپرهای TPC دارای پیچ تنظیم بر روی شاخ سمت راست و تنظیم کننده بازی (Rebound) نیز در سمت راست می باشند. تأثیرات ناشی از تنظیم های مختلف دمپر در زمانی که دوچرخه در حال سکون می باشد بهتر مشخص می شود.
عملکرد +TPC نیز با استفاده از دو پیستون مستقل که یکی برای تنظیم میزان بازی (Rebound) بهینه سازی شده و دیگری برای فشردگی صورت می گیرد و پیستون سومی بازی کمک را مطابق با شرایط فعالیت دوشاخ تنظیم می کند. این پیستون در ابتدا با مقاومت modoo marble پایین در برابر موانع کوچک مانع از اتلاف انرژی دوچرخه سوار می شود اما با افزایش سختی موانع عکس العمل دوشاخ نسبت به شوک های وارده افزایش می یابد.
این وبلاگ جهت ارتقای فرهنگ دوچرخه سواری و رفع نیازها و مشکلات فنی و غیر فنی (آموزشی) تمامی دوچرخه سواران و علاقه مندان این رشته ایجاد شده است. در نوشتن مطالب این وبلاگ به هیچ عنوان از وب سایت ها وبلاگ ها و منابع فارسی موجود در زمینه دوچرخه سواری استفاده نکرده ام و تمامی مطالب منحصرا از منابع خارجی معتبر می باشد و همواره سعی می کنم تا در جهت افزایش معلومات و دانش دوچرخه سواران عزیز در زمینه های فنی و آموزشی از مطالبی استفاده کنم که جنبه آموزشی modoo marble و فنی دارند. صفحه نخست پروفایل مدیر وبلاگ پست الکترونیک آرشیو وبلاگ عناوین مطالب وبلاگ نوشته های پیشین آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهریور 1392 مرداد 1392 فروردین 1392 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهریور 1391 مرداد 1391 تیر 1391 خرداد 1391 اردیبهشت 1391 فروردین 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 دی 1390 آذر 1390 آرشیو موضوعی مقالات فنی مقالات آموزشی مقالات فناوری مقالات گوناگون خاطرات دوچرخه سواری من عکسهای جالب و خنده دار دوچرخه پیوندها بایکر رکابزن پیام نما 14در14 در مسیر ايرانگردی دوچرخه ها دوچرخه سواري سفر با دوچرخه پنجره ای به دنیا بایسیکل تور بابل من و دوچرخه من نجوم گنبد کاووس اکسین ام تی بی خاطرات چرخ گردی گروه قزل اوزن میانه فروشگاه آذر اسپرت گروه درناهای مهاجر سایکل توریست ایران برادران سایکلتوریسم دوچرخه سواران بیکار گردشگری با دوچرخه شیدا عشق دوچرخه دل مشغولی های من گروه سهیل ام تی بی گالری عکسهای نورامین دوچرخه سواران خرم اباد زندگي و سفر با دوچرخه دوچرخه سواری حرفه ای دوچرخه سواران بدون مرز دوچرخه کوهستان- اورلرد دنیای دوچرخه سواری من دوچرخه سواران مرودشت دوچرخه سواری کوهستان گروه دوچرخه سواران باران گروه دوچرخه سواری توسن گروه دوچرخه سواری اطلس گردشگری و دوچرخه سواری کمیته دوچرخه سواری کرمان گـروه دوچـرخـه سـواری تیـبــا دوچرخه سواری استان اردبیل modoo marble هیات دوچرخه سواری گلستان پوشاک دوچرخه سواری اسپید گروه دوچرخه کوهستان زریـوان انجمن دوچرخه سواری بایک20 modoo marble انجمن دوچرخه سواری اسپادانا سفر با دوچرخه - سایکلتوریسم modoo marble سایکل توریست (تور با دوچرخه) همه چیز در مورد دوچرخه سواری سایت جامع دوچرخه سواری ایران عکس و اطلاعات دوچرخه کوهستان
No comments:
Post a Comment